Virág Anna Virág
Zeneszerző
Virág Anna Virág hétévesen kezdte meg zenei tanulmányait az adai Bartók Béla Zeneiskolában. Egy évig zongorázni tanult, majd ezt követte a fuvola, később pedig a zeneszerzés. Szabó Norbert növendékeként 2014 és 2018 között Szegeden a Vántus István Zeneművészeti Szakközépiskola fuvola szakán tanult. Ezt követően 2018-tól 2020-ig az LFZE Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában szerzett zeneszerző képesítést (OKJ) Horváth Márton Levente és Zarándy Ákos irányításával. 2020-ban nyert felvételt a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemre klasszikus zeneszerzés szakra (BA képzés), ahol többek között Barta Gergely, Tornyai Péter és Kecskés D. Balázs is a tanárai voltak. 2021-2022-ben az Erasmus ösztöndíj keretében lehetősége nyílt a hágai Royal Conservatory berkeiben zeneszerzést tanulni Mayke Nas és Calliope Tsoupaki professzoroknál, majd tanulmányait ugyanitt folytatta a Sonology elnevezésű - elektronikus zeneszerzés köré épülő - egy éves képzés keretében (2022-2023).
Rendszeresen képzi magát kurzusokon, mesterkurzusokon, ahol olyan neves művészektől tanulhatott már eddig is, mint például Tőri Csaba (2018-2020, vezénylés órák); Ittzés Gergely (2016, nemzetközi fuvola kurzus, Győr); Bátori Éva (2017-2018, XX. századi vokális zene kurzus); Mezei Szilárd és Márkos Albert (2019, Szabadimprovizációs műhely); Pozsár Máté (2018-2020, jazz elmélet és jazz zongora); Bolcsó Bálint (2020, MAX/MSP workshop); Körösvölgyi Zoltán (2021, Motion Picture and Music: Music Video); Richard Barrett (2021, Sonology Electroacoustic Ensemble); Oscar Jan Hoogland (2022, Instant composing); Mezei Szilárd (2022, Szabadimprovizációs műhely); Bali János, Dukay Barnabás, Fazekas Bence, Nagy Ákos, Pándi Balázs, Pozsár Máté, Rubik Ernő (2022, Hangzavart - kortársművészeti workshop hét).
2019-ben a Mezőtúri Zeneszerző Pályázat B-kategóriájának (II. korcsoport) első helyezettje lett Két tétel brácsára című darabja, Rondo című műve pedig még ugyanebben az évben megnyerte a Szokolay InspirArt Zeneszerzőverseny első díját. 2020-ban a Járdányi Pál Zeneszerzőverseny 3. díját vehette át Pastorale című szerzeményéért, valamint Therapy of a Bipolar Bear című darabja a MÜPA zeneműpályázatának díjnyertes kompozíciója volt.
Mind klasszikus alapokra épülő szóló- és kamaraművek, mind pedig kísérleti elektronikus darabok, film- és színházzenék szerepelnek művei között, melyek többek között hallhatóak voltak már a Zeneakadémián, a Művészetek Palotájában, az Őrségi Kortárszenei Fesztiválon, valamint külföldön is (Hága, Belgrád).
Rendszeresen képzi magát kurzusokon, mesterkurzusokon, ahol olyan neves művészektől tanulhatott már eddig is, mint például Tőri Csaba (2018-2020, vezénylés órák); Ittzés Gergely (2016, nemzetközi fuvola kurzus, Győr); Bátori Éva (2017-2018, XX. századi vokális zene kurzus); Mezei Szilárd és Márkos Albert (2019, Szabadimprovizációs műhely); Pozsár Máté (2018-2020, jazz elmélet és jazz zongora); Bolcsó Bálint (2020, MAX/MSP workshop); Körösvölgyi Zoltán (2021, Motion Picture and Music: Music Video); Richard Barrett (2021, Sonology Electroacoustic Ensemble); Oscar Jan Hoogland (2022, Instant composing); Mezei Szilárd (2022, Szabadimprovizációs műhely); Bali János, Dukay Barnabás, Fazekas Bence, Nagy Ákos, Pándi Balázs, Pozsár Máté, Rubik Ernő (2022, Hangzavart - kortársművészeti workshop hét).
2019-ben a Mezőtúri Zeneszerző Pályázat B-kategóriájának (II. korcsoport) első helyezettje lett Két tétel brácsára című darabja, Rondo című műve pedig még ugyanebben az évben megnyerte a Szokolay InspirArt Zeneszerzőverseny első díját. 2020-ban a Járdányi Pál Zeneszerzőverseny 3. díját vehette át Pastorale című szerzeményéért, valamint Therapy of a Bipolar Bear című darabja a MÜPA zeneműpályázatának díjnyertes kompozíciója volt.
Mind klasszikus alapokra épülő szóló- és kamaraművek, mind pedig kísérleti elektronikus darabok, film- és színházzenék szerepelnek művei között, melyek többek között hallhatóak voltak már a Zeneakadémián, a Művészetek Palotájában, az Őrségi Kortárszenei Fesztiválon, valamint külföldön is (Hága, Belgrád).
Cím | Típus | Dátum |
---|---|---|
32! - 263 130 836 933 693 530 167 218 012 160 000 000 | Ensemble | 2022 |
Balabam | Vegyeskarra | 2019 |
Bizarre Tales | Kamarazene | 2018 |
CeloFolia | Egyéb | 2021 |
Dalok Áginak | Szólóhangszerre | 2021 |
Dinsdagnacht Hallucinaties | Szólóhangszerre | 2022 |
Egy múzsa monológja | Szólóhang(ok)ra és kamaraegyüttesre | 2023 |
Etude | Elektroakusztikus zene | 2021 |
Hermelin | Kamarazene | 2019 |
Hermelin egy barokk zenekarra | Kamarazenekarra | 2020 |
IKEA lamps | Elektroakusztikus zene | 2021 |
In memoriam M.K. | Kamarazene | 2021 |
Le Mois Balkanique | Kamarazene | 2019 |
Macskafelhő - André Ferenc versére | Szólóhang(ok)ra és kamaraegyüttesre | 2020 |
New Horizons | Szólóhangszerre | 2018 |
Onderzoek | Színpadi mű | 2022 |
Pairfaction | Multimédia | 2022 |
Pastorale | Kamarazene | 2020 |
Piece for Solo Trumpet | Szólóhangszerre | 2021 |
Rondo | Kamarazene | 2019 |
Rooms - Hommage a John Cage | Szólóhangszerre | 2019 |
Sequencer | Ensemble | 2021 |
Therapy of a Bipolar Bear | Ensemble | 2020 |
Two Movements | Szólóhangszerre | 2018 |
Unanswered Question - Hommage á Charles Ives | Kamarazene | 2018 |
Winter Song | Szólóhangszerre | 2022 |
amikor nem csak imitálják | Kamarazene | 2022 |
dehumanization of a memory | Elektroakusztikus zene | 2022 |
pieces of a sine | Elektroakusztikus zene | 2022 |
száz forintos zacskós leves | Elektroakusztikus zene | 2020 |
Édesanyám fügefa | Kórusra és szólóhangszer(ek)re | 2020 |