Baráth Bálint
Zeneszerző
Születési hely
Dunaújváros
Születési dátum
1983
1983-ban született Dunaújvárosban, orvos szülők gyermekeként. Zenei érdeklődése korán megmutatkozott; sokat improvizált és zongorázni tanult szülővárosában, majd a kecskeméti Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskolában, Gerhát László növendékeként. Ezután a győri Széchenyi István Egyetem Varga Tibor Zeneművészeti Intézet diákja, ahol mestere Choi Insu volt, akitől nemcsak zongorázni, hanem, a szó legteljesebb értelmében, zenélni tanult meg. Tanulmányait a párizsi École Normale de Musique – ban fejezte be, Erik Berchot osztályában.
Papírra vetett darabokat a konzervatórium utolsó évében kezdett el komponálni. A zeneszerzést mindig is igyekezett elválasztani a zongorázástól. Míg előadóként híven szolgálja a különböző korok eszméit és zenei megoldásait, műveiben az univerzális szellem személyre szabott világát törekszik hallhatóvá tenni.
Az emberi teremtési folyamat szinte minden produktuma érdekli: legyen az egy geometriai gondolat, vagy egy szerteágazó polifon szövet, esetleg egy ősi nép hiedelem –, dallam – és ritmusvilága. A művészeti ágak pluralizmusában, egymásrautaltságában hisz, kompozíciói forrását a jelenségek hatásában, valamint a kollektív tudattalan kimeríthetetlen mélységeiben keresi. Gondolkodását a fejlődés szolgálatába állítja, művészeti tevékenységét a szubjektum és az objektum kapcsolatának a lehető legmagasabb szintre emelése irányítja, illetve valósítja meg.
Művek:
2006 - Libera me - kórusra
2007 - Atlantiszi Énekek - kórusra, szólóra, vonósötösre és hárfára
2007 - Álarcok - fúvoszenekarra
2008 - Ave Maria - kórusra
2009 – Lebenserscheinungen - (Életjelenségek) énekhangra, hegedűre, brácsára, csellóra és zongorára M. Rilke verseire
2009 - Bartók és Kodály a vasgyárban és Sírvers című Móder Rezső képversekre írott kórusművek
2009 - Még fájóbb könnyek Ady nyomán - kórusra
2010 - Itako no arioso (a vak sámánasszony ariosoja) - fuvolára
2010 - Táncok és emlékezés - hegedűre, zongorára és ütőhangszerekre
2010 - Mutasd az arcod! - két fuvolára
2010 – Inclusion - nagyzenekarra
2011 - Troûte et Picelle Concerto – trombitára, fuvolára, gordonkára és zongorára (ütőkre ad libitum)
2011 – Változó világ - fuvolára és zongorára
lásd még: Baráth Bálint - zongora
Papírra vetett darabokat a konzervatórium utolsó évében kezdett el komponálni. A zeneszerzést mindig is igyekezett elválasztani a zongorázástól. Míg előadóként híven szolgálja a különböző korok eszméit és zenei megoldásait, műveiben az univerzális szellem személyre szabott világát törekszik hallhatóvá tenni.
Az emberi teremtési folyamat szinte minden produktuma érdekli: legyen az egy geometriai gondolat, vagy egy szerteágazó polifon szövet, esetleg egy ősi nép hiedelem –, dallam – és ritmusvilága. A művészeti ágak pluralizmusában, egymásrautaltságában hisz, kompozíciói forrását a jelenségek hatásában, valamint a kollektív tudattalan kimeríthetetlen mélységeiben keresi. Gondolkodását a fejlődés szolgálatába állítja, művészeti tevékenységét a szubjektum és az objektum kapcsolatának a lehető legmagasabb szintre emelése irányítja, illetve valósítja meg.
Művek:
2006 - Libera me - kórusra
2007 - Atlantiszi Énekek - kórusra, szólóra, vonósötösre és hárfára
2007 - Álarcok - fúvoszenekarra
2008 - Ave Maria - kórusra
2009 – Lebenserscheinungen - (Életjelenségek) énekhangra, hegedűre, brácsára, csellóra és zongorára M. Rilke verseire
2009 - Bartók és Kodály a vasgyárban és Sírvers című Móder Rezső képversekre írott kórusművek
2009 - Még fájóbb könnyek Ady nyomán - kórusra
2010 - Itako no arioso (a vak sámánasszony ariosoja) - fuvolára
2010 - Táncok és emlékezés - hegedűre, zongorára és ütőhangszerekre
2010 - Mutasd az arcod! - két fuvolára
2010 – Inclusion - nagyzenekarra
2011 - Troûte et Picelle Concerto – trombitára, fuvolára, gordonkára és zongorára (ütőkre ad libitum)
2011 – Változó világ - fuvolára és zongorára
lásd még: Baráth Bálint - zongora
| Cím | Típus | Dátum |
|---|---|---|
| (T)roûte et picelle concerto | Kamarazene | 2011 |
| A kabát | Vegyeskarra | 2024 |
| A vak sámánasszony ariozója | Szólóhangszerre | 2010 |
| Arcane Bloodstain | Elektroakusztikus zene | 2014 |
| Atlantiszi Énekek | Szólóhang(ok)ra, kórusra és kamarazenekarra | 2007 |
| Ave Maria | Vegyeskarra | 2008 |
| Bartók and Kodály at the Iron Foundry | Vegyeskarra | 2009 |
| Bingenscape | Elektroakusztikus zene | 2017 |
| Bosselures | Élő elektronikus zene | 2017 |
| Canabasic | Elektroakusztikus zene | 2013 |
| Cellularium | Elektroakusztikus zene | 0 |
| Dakapi | Kamarazene | 2023 |
| Dalton | !meghatározása folyamatban | 2018 |
| Dances and Recollection | Kamarazene | 2011 |
| Dancing Light Column / Színakkordok | Elektroakusztikus zene | 2017 |
| Die Lebenserscheinungen | Szólóhang(ok)ra és szólóhangszer(ek)re | 2009 |
| Electribe Dress - Modular Body | Elektroakusztikus zene | 2015 |
| Forgotten Transfer | Elektroakusztikus zene | 2018 |
| Habal Garmin | Szólóhangszerre | 2015 |
| IS advance | Kamarazene | 0 |
| Inclusion | Szimfonikus zenekarra | 2010 |
| Interfering | Elektroakusztikus zene | 2018 |
| Irremovable resistance | Szólóhangszerre | 2008 |
| Itako no arioso | Szólóhangszerre | 2010 |
| Janus | Szólóhangszerre | 2019 |
| Kensho | Elektroakusztikus zene | 2019 |
| L-etudes no. 1, no. 2 | Szólóhangszerre | 2021 |
| Lanpra | Elektroakusztikus zene | 2017 |
| Lazarus Vivus | Kórusra és kamaraegyüttesre | 2016 |
| Libera me | Vegyeskarra | 2006 |
| Lukash | Live and prerecorded music | 2024 |
| Mariposa | Elektroakusztikus zene | 2024 |
| Merengés (Egy édesapa emlékére) | Szólóhangszerre | 0 |
| Moder(n) Obejcts | Vegyeskarra | 2011 |
| Modular Jam - Fighting Oscillators | Elektroakusztikus zene | 2015 |
| Monde changeant / Changing World | Kamarazene | 2011 |
| Mutasd az arcod! | Kamarazene | 2010 |
| Még fájóbb könnyek | Vegyeskarra | 2009 |
| Ouroboros Hex | Elektroakusztikus zene | 2022 |
| Pi-Fa-Ba | Vegyeskarra | 2021 |
| PigmeLus | Szólóhangszerre | 2024 |
| Pipes and Spools | Elektroakusztikus zene | 2019 |
| Respiration | Live and prerecorded music | 2018 |
| Rising for cloud formation | Elektroakusztikus zene | 2012 |
| S.H. to rhythm | Szólóhangszerre | 2014 |
| Sculpt-sound | Elektroakusztikus zene | 2016 |
| Shifting Swells | Elektroakusztikus zene | 2014 |
| Spectrum Etude no 1. | Elektroakusztikus zene | 0 |
| Stereometria | Élő elektronikus zene | 2016 |
| Subgranularity | Elektroakusztikus zene | 0 |
| Susasu Animi | Szólóhangszerre | 2014 |
| Syncronphasis | Elektroakusztikus zene | 2018 |
| Sírvers | Vegyeskarra | 2010 |
| Troute et Piecelle Concerto | Concerto | 2012 |
| Táncok és emlékezés | Kamarazene | 2010 |
| Vaporisation | Elektroakusztikus zene | 2020 |
| Vlnenie | Szólóhangszerre | 2018 |
| Whispering throb | Elektroakusztikus zene | 2013 |
| a posteriori Music | Elektroakusztikus zene | 2018 |
| r2xπ | !meghatározása folyamatban | 0 |
| Álarcok | Fúvószenekarra | 2007 |
| Álmélkodás és haddelhadd | Kamarazene | 2014 |