Karasszon Eszter
cselló
Karasszon Eszter csellóművésznő fiatal kora ellenére Európa számos országában – többek között Hollandiában, Ausztriában, Németországban, Olaszországban és Svájcban – adott már koncertet, de fellépett Kínában, Izraelben és az Egyesült Államokban is. A zene születésétől fogva jelen van az életében, zenész családban nőtt fel, négy és fél évesen kapta első hangszerét. Nyolcévesen a legfiatalabb versenyzőként nyert díjat első országos csellóversenyén, azóta számos hazai és nemzetközi versenyen ért el eredményt, legutóbb 2015-ben a Nemzetközi „Popper Dávid” Csellóversenyen győzedelmeskedett. 2016-ban kitüntetéssel, Onczay Csaba osztályában diplomázott a Zeneakadémián.
Több alkalommal is sikerrel szerepelt a Starker Jánosról elnevezett országos gordonkaversenyen, 2010-ben Bloomingtonban személyesen is játszhatott a mesternek – a vele való találkozás máig meghatározó élmény számára.
Karasszon Eszter a szóló mellett értékes kamarazenei sikereket is magáénak tudhat, kamarapartnereivel 2013-ban a Dohnányi Ernő Kamarazene Versenyen győzedelmeskedett. Brahms Klarinéttrióját játszották, s az előadásra felfigyelt Keller András is, aki a Concerto Budapest zenekarába invitálta a csellóművésznőt. Az együttes tagjaként a repertoár és a hangszerismeret szempontjából is értékes rutint tudhat magáénak, és kivételes művészekkel, karmesterekkel dolgozhat együtt nap mint nap. Egy alkalommal Steven Isserlist kísérte a zenekarban Dvořák-csellóversenyével, ekkor történt, hogy a koncert után a Isserlis rögtönzött mesterkurzust tartott a kérésére. Rendszeresen zenél együtt Szabadi Vilmossal, akivel turnéra utaztak Kínába, nemrég pedig New Yorkban adtak közös koncertet.
Egyre nagyobb hangsúllyal szerepelnek repertoárján 20. századi és kortárs magyar szerzők – Kodály, Bartók, Dohnányi, Vajda, Gárdonyi – művei. Olyan kortárszenei fesztiválok keretein belül, mint a Hallgatás Napja vagy a pannonhalmi Arcus Temporum Fesztivál, rendszeresen játszik kortárszenét. A hangversenytermek mellett orgonista édesapja hatására alapvető számára, hogy templomokban is zenél, de ugyanígy élvezi a kötetlenebb, szabadtéri koncerteken és a gyerekeknek szóló programokon való szereplést.
Több alkalommal is sikerrel szerepelt a Starker Jánosról elnevezett országos gordonkaversenyen, 2010-ben Bloomingtonban személyesen is játszhatott a mesternek – a vele való találkozás máig meghatározó élmény számára.
Karasszon Eszter a szóló mellett értékes kamarazenei sikereket is magáénak tudhat, kamarapartnereivel 2013-ban a Dohnányi Ernő Kamarazene Versenyen győzedelmeskedett. Brahms Klarinéttrióját játszották, s az előadásra felfigyelt Keller András is, aki a Concerto Budapest zenekarába invitálta a csellóművésznőt. Az együttes tagjaként a repertoár és a hangszerismeret szempontjából is értékes rutint tudhat magáénak, és kivételes művészekkel, karmesterekkel dolgozhat együtt nap mint nap. Egy alkalommal Steven Isserlist kísérte a zenekarban Dvořák-csellóversenyével, ekkor történt, hogy a koncert után a Isserlis rögtönzött mesterkurzust tartott a kérésére. Rendszeresen zenél együtt Szabadi Vilmossal, akivel turnéra utaztak Kínába, nemrég pedig New Yorkban adtak közös koncertet.
Egyre nagyobb hangsúllyal szerepelnek repertoárján 20. századi és kortárs magyar szerzők – Kodály, Bartók, Dohnányi, Vajda, Gárdonyi – művei. Olyan kortárszenei fesztiválok keretein belül, mint a Hallgatás Napja vagy a pannonhalmi Arcus Temporum Fesztivál, rendszeresen játszik kortárszenét. A hangversenytermek mellett orgonista édesapja hatására alapvető számára, hogy templomokban is zenél, de ugyanígy élvezi a kötetlenebb, szabadtéri koncerteken és a gyerekeknek szóló programokon való szereplést.