Zenemű-adatbázis

Ez a BMC Zenemű-adatbázisa, amely magyar, magyar származású vagy Magyarországon élő zeneszerzők műveivel kapcsolatos információt tartalmaz.

A mű címe

Mysteries of the Macabre - für Koloratursopran und Orchester


Zeneszerző

Eredeti / magyar cím
Mysteries of the Macabre - für Koloratursopran und Orchester
Idegen nyelvű / angol cím
Mysteries of the Macabre - für Koloratursopran und Orchester
Alcím
Drei Arien aus der Oper "Le Grand Macabre"
Ajánlás
Elgar Howarth und Håkan Hardenberger gewidmet
A mű keletkezési éve
1977

Típus
Szólóhang(ok)ra és zenekarra
Előadói apparátus
S. color. solo - picc., fl., 3 ob. (III anche c.ing.), 2 cl. (II anche cl.b.), 2 fg. (II anche cfg.) - 4 cor., 2 tr., trb.cb., tuba cb. - perc. (2 esec. - trg., crot., 2 ptti. a 2, ptto.sosp., tam-tam, tom-tom, conga, tamb., tmb.mlt., tmb.picc., gr.c., maracas, 4 bongo, cas., raganella, guiro, wood bl., temple bl., police whistle, signal whistle, slide whistle, campli., xil., sandpaper, large sheet of paper) - cel. (anche cemb.), pf. (anche el. org.) - arpa, mand. - strings: 3 vl., 2 vla., 6 vlc., 4 cb.
Időtartam
9 perc

Szöveg
MESCHKE, Michael - LIGETI, György
Bemutató
20 January 1994, Radio France Festival Présences, Paris; Sonja Pascale (S.), Orchestre National de France, Oswald Sallaberger (cond.)
Kottakiadó / Forrás
Schott Music, ED 8205 (study score), performance material on hire
Available here!
1 perces minta
1 Mysteries of the Macabre
Megjegyzések, további info
Three arias from the opera "Le Grand Macabre"

Composed: 1974 - 1977, revised: 1991

German text by Michael Meschke and György Ligeti freely adapted from Michel de Ghelderode´s "La Ballade du Grand Macabre"

"I composed my opera Le Grand Macabre from 1974 to 1977. The Mysteries of the Macabre are arrangements of three coloratura arias of the chief of the "Secret Political Police" which have been arranged (beautifully!) for chamber ensemble by Elgar Howarth. My friend Howarth had conducted the world premiere of the opera in Stockholm in 1978 and some of the further productions. The half-nonsense text is an immediate – however more accurate – continuation of the idea of my works Aventures and Nouvelles Aventures, but there is no chromatics in the music any more."