Modern Art Orchestra
Zenekar, kórus, együttes
A zenekar ambíciójának fókuszában a kortárs, elsősorban magyar jazz szerzemények bemutatása, rendszeres műsoron tartása áll. A MAO-t olyan erős művészegyéniségek alkotják, akik közös látásmóddal haladnak az együttes céljai felé, van önálló formációjuk, rendszeresen komponálnak, hangszerelnek.
A megalakuláskor alapvető szempont volt, hogy a hagyományos big band felállással kompatibilis, de megszólalásában egyedi hangzású formációt hozzanak létre. A stíluskellékek közül kiemelendő, hogy új hangszerek is bekerültek az együttesbe. A bőgő mellett markáns basszushangszer a tuba és a kürt, a fafúvósoknál a klasszikus fa-hangzást a fuvolák, klarinétok és a basszusklarinét adják.
A repertoár kialakításában is a korszerűség és az egyedi hangzás volt a legmeghatározóbb szempont, amely részben már adott volt, hiszen Fekete-Kovács Kornélnak az elmúlt hét évben big bandre készült szerzeményei és feldolgozásainak száma meghaladja az ötvenet, ezzel együtt Hárs Viktor, Oláh Szabolcs, Bacsó Kristóf és Mester Dániel darabjai is bővítették a MAO-nak íródott darabok számát. Az együttes zenei arculatának szintén meghatározó része, a kortárs zeneirodalom kiemelkedő darabjainak bemutatása is. Így került a repertoárra pl. Zsoldos Béla Üstdobversenye, Igor Sztravinszkij Ebony Converto-ja, de Eötvös Péter Paris-Dakar című darabja is. (A darabot a zenekarvezető Fekete-Kovács Kornél, a szerző megbízására a MAO instrumentációjára hangszerelte át) A MAO bemutatkozó koncertje 2005. decemberében a műfajok szintézisének jegyében telt.
Fekete-Kovács Kornél és Hegyi György Karácsonyi Napló című darabjának ősbemutatóját követően, a zenekar négy vendége hozott egy-egy szerzeményt. Dés László, Szakcsi Lakatos Béla mellett két énekes, Winand Gábor és Zséda is közreműködött.
A zenekar 2006-ban számos további sikeres koncertet adott nagyszabású rendezvényeken, fesztiválokon. Többek között a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, ahol Julian Joseph Kvartett vendégszereplésével adott nagysikerű koncertet a Művészetek Palotájában, az Európa Jazzhíd-Budapest Jam, a balatonboglári Jazz és a Bor Fesztiválját, a Sziget fesztivált, a MOL Budapest Jazz Fesztiválon, Wallace Roney vendégjátékával és a Korunk Zenéje fesztivált. A Bartók Rádió Zenei Díjátadóján az év zenei együttese díjat vehette át a zenekar 2024-ben.
A megalakuláskor alapvető szempont volt, hogy a hagyományos big band felállással kompatibilis, de megszólalásában egyedi hangzású formációt hozzanak létre. A stíluskellékek közül kiemelendő, hogy új hangszerek is bekerültek az együttesbe. A bőgő mellett markáns basszushangszer a tuba és a kürt, a fafúvósoknál a klasszikus fa-hangzást a fuvolák, klarinétok és a basszusklarinét adják.
A repertoár kialakításában is a korszerűség és az egyedi hangzás volt a legmeghatározóbb szempont, amely részben már adott volt, hiszen Fekete-Kovács Kornélnak az elmúlt hét évben big bandre készült szerzeményei és feldolgozásainak száma meghaladja az ötvenet, ezzel együtt Hárs Viktor, Oláh Szabolcs, Bacsó Kristóf és Mester Dániel darabjai is bővítették a MAO-nak íródott darabok számát. Az együttes zenei arculatának szintén meghatározó része, a kortárs zeneirodalom kiemelkedő darabjainak bemutatása is. Így került a repertoárra pl. Zsoldos Béla Üstdobversenye, Igor Sztravinszkij Ebony Converto-ja, de Eötvös Péter Paris-Dakar című darabja is. (A darabot a zenekarvezető Fekete-Kovács Kornél, a szerző megbízására a MAO instrumentációjára hangszerelte át) A MAO bemutatkozó koncertje 2005. decemberében a műfajok szintézisének jegyében telt.
Fekete-Kovács Kornél és Hegyi György Karácsonyi Napló című darabjának ősbemutatóját követően, a zenekar négy vendége hozott egy-egy szerzeményt. Dés László, Szakcsi Lakatos Béla mellett két énekes, Winand Gábor és Zséda is közreműködött.
A zenekar 2006-ban számos további sikeres koncertet adott nagyszabású rendezvényeken, fesztiválokon. Többek között a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, ahol Julian Joseph Kvartett vendégszereplésével adott nagysikerű koncertet a Művészetek Palotájában, az Európa Jazzhíd-Budapest Jam, a balatonboglári Jazz és a Bor Fesztiválját, a Sziget fesztivált, a MOL Budapest Jazz Fesztiválon, Wallace Roney vendégjátékával és a Korunk Zenéje fesztivált. A Bartók Rádió Zenei Díjátadóján az év zenei együttese díjat vehette át a zenekar 2024-ben.
Dátum | Cím | Kiadó | Kód | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|
2009 | Eclectic Path | BMC Records | BMC CD 159 |
Saját |
2014 | Circular | BMC Records | BMC CD 204 |
Saját |
2018 |
Modern Art Orchestra Plays Béla Bartók: Tizenöt magyar parasztdal
(Modern Art Orchestra Plays Béla Bartók: 15 Hungarian Peasant Songs) |
BMC Records | BMC CD 265 |
Saját |
2020 |
Fekete-Kovács Kornél, Modern Art Orchestra: Foundations – Yamas and Niyamas
(Kornél Fekete-Kovács, Modern Art Orchestra Foundations – Yamas and Niyamas ) |
BMC Records | BMC CD 297 |
Saját |
2024 | Modern Art Orchestra / Kodály Choir conducted by Kornél Fekete-Kovács and Zoltán Kocsis-Holper / The Peacock - Tribute to Zoltán Kodály | BMC Records | BMC CD 333 | 2 CD |