BMC HÁZ
OPUS JAZZ CLUB
ZENEI INFORMÁCIÓS KÖZPONT
BMC RECORDS
EÖTVÖS PÉTER ALAPÍTVÁNY
Zeneművek
Ez a BMC Zenemű-adatbázisa, amely magyar, magyar származású vagy Magyarországon élő zeneszerzők műveivel kapcsolatos információt tartalmaz.
Összetett Keresés
Egyszerű Keresés >
Zeneszerző:
Született: 
Új keresés >
Keres
Eredeti / magyar cím:
Idegen nyelvű / angol cím:
Keletkezés éve:
Vagy: 
Típus:
Tételek, részek:
Előadói apparátus:
  < Kiválasztás
X Törlés
Előadók száma:
Új keresés >
Keres
Mű időtartama:
Szöveg:
Bemutató:
Idő/hely/km:
Hangfelvétel:
Kiadó/kód:
Kotta:
Kiadó/kotta:
Megjegyzések, info:
A mű címe
Fríz, Op. 70
Zeneszerző: Tihanyi László
Eredeti/magyar cím: Fríz, Op. 70
Idegen nyelvű/angol cím: Frieze , Op. 70
Alcím: Brácsára és kamaraegyüttesre
A mű keletkezési éve: 2015
Típus: Concerto
Előadói apparátus: vla. solo - fl., ob., cl., cl.b. - cor., trb. - perc. (1 esec.: 3 tam-tam, 5 ptto.sosp., 2 tmb.picc.s.c., 3 wood bl., manjira, from K to L anche pf. 4 hands) - pf. - strings: vl. 2, vl. 2, vlc., cb.
Időtartam: 12 perc
Tételek, részek: Egy tétel
Bemutató: 3 May 2016, "60+40" Composer´s Evening of László Tihanyi and Balázs Horváth, Concert Hall, Budapest Music Center; Péter Bársony (vla.), THReNSeMBLe, László Tihanyi (cond.)
Kottakiadó / Forrás: Universal Music Publishing Editio Musica Budapest © 2016, T-34 and Z. 14998
Available here!
Hangfelvételek: 2021 - Péter Bársony (vla.), Hungarian Radio Orchestra, László Tihanyi (cond.)
Megjegyzések, további info: "The title of the work refers to the ornament-like musical motifs of the solo part. These open the piece and later, during the elaboration of the form, they provide for building blocks. The composition, lasting approximately 12 minutes, includes 13 small formal sections. The first three of them serve as an introduction; the presentation of the solo viola, accompanied by percussion istruments, is broken by the interjection of the winds and the piano. The strings appear in Section 4, the first pure Tutti for the first time: the solo instrument is silent here. This is followed by two longer joint sections of the solo and the ensemble; in these a classical, responding-contrapuntal relationship comes to effect between soloist and ensemble players. Section 7 is the first cadenza of the viola, answered by the ensemble alone in Section 8. The next section is a sort of an "accompanied Toccata", featuring the rapid figurations of the solo instrument. Sections 10 and 12 are further viola cadenzas, with a Tutti between them, "accompanied" by the viola. In the concluding section musical ideas with farewell or coda-like character, played by the full ensemble, prevail."(László Tihanyi)
Kiadványaink
Projektek
Hírek
További hírek
Ifjú Zeneművészek Nemzetközi Nyári Akadémiája 2021, Debrecen
Zeneművészeti Kar
Versenyfelhívás: Joseph Haydn International Youth Competition Vienna
Online verseny
Sándor László zeneszerzés DLA záró koncertje
Zeneakadémia
Lemezajánló
További lemezek