You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND parent = 0 AND place_id = 1 ORDER BY place_id ASC, menu_order ASC' at line 3You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND parent = 0 AND place_id = 3 ORDER BY place_id ASC, menu_order ASC' at line 3You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND parent = 0 AND place_id = 2 ORDER BY place_id ASC, menu_order ASC' at line 3You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND parent = 0 AND place_id = 4 ORDER BY place_id ASC, menu_order ASC' at line 3 BMC - Magyar Zenei Információs Központ
site_bmchaz ()
OPUS JAZZ CLUB
site_infocenter ()
BMC RECORDS
site_eotvos ()
menu_muveszek ()
artists_classic () artists_search ()
artist_radio_name ()
artist_radio_album ()
artist__radio_lists ()
search ()
artists_jazz () artists_search ()
-
artist_radio_name ()
artist_radio_album ()
artist__radio_lists ()
search ()
Ungváry Tamás
Név: Ungváry Tamás
Születési hely: Kalocsa
Születési dátum: 1936
  Zeneszerző
 
 
Ungváry Tamás Kalocsán született 1936. november 12-én. Miután szülei elváltak és édesanyjával Budapestre költöztek Plán Jenőnél kezdett hegedülni tanulni, melyet 1949-től Zarecky Endre irányítása alatt folytatott. 1953-ban felvették a budapesti Bartók Béla Konzervatóriumba, ahol elkezdett nagybőgőn játszani Bonyhádi József vezetésével. 1969-ben fejezte be konzervatóriumi tanulmányait. Közben felvették a Fővárosi Operettszínház zenekarába, majd 1956-ban a Blaha Lujza Színház nagybőgőse lett. 1957-ben a Magyar Állami Hangversenyzenekar művészeként folytatta pályáját, és egészen 1967-ig maradt az együttes tagja. Ezen idő alatt számos külföldi turnén vett részt, fellépett többek között Tokióban, Pekingben, San Diegóban és Bostonban is. 1967-től 1969-ig az Universität Mozarteum Sallzburgban tanult, és itt is szerezte meg karmesteri diplomáját.

1969 novemberében Svédországba költözött. 1970-ben elvégezte az Institut für Elektronische Musik Stockholm egy éves elektronikus komputerzenei kurzusát. Ezt követően még számos mesterkurzuson vett részt olyan mesterek irányítása alatt, mint például Dennis Smaley, Morton Subotnik, Jean Martinon, Albert Simon, Dean Dixon, Végh Sándor, Ligeti György és Iannis Xenakis. Karmesteri pályájáról többek között Ligeti György, Maros Miklós, J. W. Morthesson, Yannis Xenakis és P. Norgård hatására fordult a zeneszerzés felé. Zeneszerzőként hamarosan nemzetközi figyelmet keltett s komputerzenei műveit az egész világon játszották. "Gipsy childrens giant dance with Ili Fourier" című műve első díjat nyert a bostoni NEWCOMP komputerzenei versenyén (1987).

A berlini DAAD meghívott zeneszerzője (1989), az "Int. Computer Music Association " első európai vezetőségi tagja. Ungváry Tamás munkásságának kiemelkedő részét az 1965-ben alapított és a mai napig tevékeny stockholmi EMS (Electronic Music Studio) stúdióban töltötte, melynek 1971-ben lett tanára, majd 1991-ig művészeti vezetője. Ezt követően a bécsi Zene- és Színpadművészti Főiskola meghívására elfogadta a "Számítógépes Zene és Új Médiák" kurzusainak a vezetését 1991-ben az Elektroakusztikai és Kísérleti Zene Tanszéken.

Fenti munkásságával párhuzamosan 1985-től az általa alapított KACOR (Kineto Auditory Communication Research) kutatócsoport vezetője a stockholmi Királyi Műszaki Főiskola Sundberg vezette Beszédkommunikációs és Zeneakusztikai Tanszékén (1989-2001). Részben a koreográfia és a zene kapcsolata, részben az emberi érzelmek gesztusokon keresztüli megnyilvánulásának intermediális, számítógépes közvetítése a fő kutatási témája. E kutatás keretén belül fejleszti ki egy új hyperinstrument prototípusát, a SensOrg-ot. Nevéhez fűződik Rajka Péterrel együttműködve a NUNTIUS rendszer kidolgozása, amely a szerzők megfogalmazása szerint „az emberi mozgás vagy a hangzó struktúrák bármely típusa” tervezéséhez, alakításához, vizualizálásához nyújt segítséget. Ez a sokdimenziós kép- és hang-animációs rendszer egyszerre nyújt lehetőséget vizuális és hangzó folyamatok elemzésére, koreografikus és szonikus tervezésére továbbá, a valós időben létrehozható kép- és hangesemények révén kreatív improvizációra.”

Számos cikke és publikációja jelent meg. Munkássága elismeréseként professzori címmel tüntette ki az Osztrák Köztársasági Elnök.
main_banner_issues ()
main_projects ()
main_news ()
main_friss_all_news ()
main_zene_discs ()
main_zene_more_discs ()