Bede Péter
szaxofon, szaxofon - tenor, furulya, szaxofon - szoprán
Zeneiskolában kezdett klarinétozni, majd hat év után, 17 évesen Dresch Mihály hatására váltott szaxofonra. Dreschnek meghatározó szerepe van abban, hogy komolyzenei tanulmányait követően Bede érdeklődése a jazz és a népzene felé fordult - tőle kapta első furulyáját is, melyen először gyimesi zenét tanult. Jelenleg a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszakának hallgatója.
Számos magyar és nemzetközi fesztiválon szerepelt, valamint fellépett klubokban, rádió és televízió műsorokban. Játékát meghatározza a jazz és a komolyzene is, de muzsikájára a legnagyobb hatást a népzene gyakorolta. Három esztendeje minden évben részt vesz a moldvai és a gyimesi népzenei táborokban, ahol alkalma van eredeti népzenészektől tanulni.
Játszott többek között a Besh o droM zenekarban (2000-2001), jelenleg pedig vezetője a Fanfara Complexa formációnak, tagja a Kardos Négyes és a Tűzkő Septet együtteseknek, valamint együtt muzsikál a kiváló furulyás Kerényi Róberttel a Szigony és barátai együttesben. Zenélt Pintér Béla „Anyám orra” c. darabjában, és részt vett különböző táncszínházi produkciókban; aktív táncházi zenész.
Két hónapos korától aktív résztvevője az 1978 óta működő augusztus 20-án megrendezett Kisörspusztai Jazz Fesztiválnak, ahol Dresch Mihályt is megismerte. Négy esztendeje állandó vendége a Győri Média Wave-nek. Jelenleg Balogk Kálmán Magony nevű zenekarában és Párniczky András klezmer-jazz együttesében, a Nigunban szaxofonozik.
Számos magyar és nemzetközi fesztiválon szerepelt, valamint fellépett klubokban, rádió és televízió műsorokban. Játékát meghatározza a jazz és a komolyzene is, de muzsikájára a legnagyobb hatást a népzene gyakorolta. Három esztendeje minden évben részt vesz a moldvai és a gyimesi népzenei táborokban, ahol alkalma van eredeti népzenészektől tanulni.
Játszott többek között a Besh o droM zenekarban (2000-2001), jelenleg pedig vezetője a Fanfara Complexa formációnak, tagja a Kardos Négyes és a Tűzkő Septet együtteseknek, valamint együtt muzsikál a kiváló furulyás Kerényi Róberttel a Szigony és barátai együttesben. Zenélt Pintér Béla „Anyám orra” c. darabjában, és részt vett különböző táncszínházi produkciókban; aktív táncházi zenész.
Két hónapos korától aktív résztvevője az 1978 óta működő augusztus 20-án megrendezett Kisörspusztai Jazz Fesztiválnak, ahol Dresch Mihályt is megismerte. Négy esztendeje állandó vendége a Győri Média Wave-nek. Jelenleg Balogk Kálmán Magony nevű zenekarában és Párniczky András klezmer-jazz együttesében, a Nigunban szaxofonozik.
Dátum | Cím | Kiadó | Kód | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|
GyőrFree Műhely a MU Színházban | Harmónia Produkció | HCD 233 | ||
2002 |
Tűzkő Csaba Septet: Zengő kő
(Clangorous Stone) |
KCG Records | KCG 010 | |
2003 |
Tűzkő Csaba Septet: Tavaszköszöntő
(Greeting of Spring) |
KCG Records | 9S 0405 | |
2005 | Hungarian Jazz Store | BMC HMIC | BMC PCD 016 | Promóciós kiadvány, kereskedelmi forgalomban nem kapható / 4 CD |
2010 | Szilárd Mezei Szabad Quartet: Februári Fadöntés | NoBusiness Records | NBLP 28 | |
2010 | Délibáb | Periferic Records | NRR 086 | |
2012 |
Szilárd Mezei Vocal Ensemble - Fújj szél, Zenta, visszhangozz szél
(Szilárd Mezei Vocal Ensemble - Blow Wind Zenta, Echo Wind!) |
Not Two Records | MW 883-2 | |
2013 |
Karszt
(Karszt) |
Slam | SLAMCD 550 | |
2016 | Less is more - Lim Lom (Live Works 2012-2015 Budapest) | PrePost Records | PPR001 | |
2016 | Nigun - Live Inem Sargfabrik | Fonó Records | FA 387-2 | |
2018 | Párniczky Quartet: Bartók Electrified | BMC Records | BMC CD 260 |