Gőz László
harsona
Zenei tanulmányait 1961-ban kezdte a Kodály Zoltán irányítása alatt álló Lórántffy Zsuzsanna úti ének-zenei általános iskolában, majd a Bartók Béla Konzervatórium jazz és klasszikus tanszakán folytatta. Harsonaművészi és tanári diplomáját 1978-ban vette át a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán. 1978-2010 között a Zeneakadémia jazz tanszakának zenetörténet, szolfézs és harsona-improvizáció tanára.
Alapító tagja volt a kortárs zenét játszó 180-as Csoportnak, amellyel 1979 és 89 között több száz koncerten és stúdiófelvételen szerepelt Európa-szerte. Számos jazz formációban vett részt, mint jazz muzsikus és közel száz lemezfelvételen, mint stúdiózenész.
Gőz László 1996-ban megalapította a Budapest Music Centert (BMC). Elsődleges célja egy olyan zenei információs központ kialakítása volt, amely összegyűjti és nemzetközi viszonylatban is hozzáférhetővé teszi a magyar klasszikus és jazz zenészek, valamint a magyar kortárs zenedarabok adatait. Az alapvetően privát finanszírozású információs központ folyamatosan bővülő internetes zenei adatbázisaiban jelenleg 4000 művész és közel 33.000 zenemű adatai szerepelnek, ingyenesen látogatható zenei könyvtára pedig mintegy 100 ezer könyvet, kottát, hanglemezt számlál. A BMC utazó pavilonja két éven keresztül 12 magyar és európai helyszínen népszerűsítette a magyar zenét és zeneművészeket, 2008-ban pedig útjára indította az Új Magyar Zenei Fórum zeneszerzőversenyt.
A BMC 1997 óta szervez zenei rendezvényeket. Ezek sorából kiemelkedik a 2006-ban a Művészetek Palotájában megtartott egyhetes Kurtág 80 fesztivál és mesterkurzus, valamint a Ferencvárosban az idén tizedik alkalommal megrendezésre kerülő, Budapest Jazz Fesztivál. 2004 óta közel 40 külföldi helyszínen rendezett fesztiválokat, koncerteket, kurzusokat így többek között Bécsben, Párizsban, Cannes-ban, Kölnben, Frankfurtban, Brüsszelben, a New York-i Carnegie Hallban és Washingtonban.
BMC Records néven 1998-ban független lemezkiadót alapított, albumainak száma mára meghaladja a 300-at. Alapítása óta a kortárs, klasszikus és jazz műfajok hazai képviselőivel készít felvételeket. A BMC kiadói politikáját illetően egyaránt nyitott a tradicionális zenei értékek továbbvitelére, valamint újszerű, kísérletező felfogású produkciókra. Kiadványaival az évek során sikerült számos magyar művészt bekapcsolnia a nemzetközi zenei élet vérkeringésébe, és sikeres művészi együttműködéseket kezdeményezett magyar és külföldi művészek, műhelyek, zenekarok között. A klasszikus, kortárs- és jazzlemezek Midem-, Jazzman- és Gramofon-díjai, valamint a hazai és külföldi sajtóban megjelent több mint ezer méltató kritika jelzi, hogy a BMC jelentős tényezővé vált az európai hanglemezkiadásban. A BMC Records által megjelentetett Ligeti György: Requiem, Apparitions, San Francisco Polyphony című lemezt, Eötvös Péter vezényletével Grammy-díjra jelölték "legjobb kórus előadás" kategóriában.
A Budapest Music Center új központja 2013-ban nyitotta meg kapuit. A IX. kerületi Mátyás utcában található 4000 négyzetméteres épületben helyet kapott egy 350 fős koncertterem, az Opus Jazz Club, a Magyar Zenei Információs Központ és Könyvtár, az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány, valamint kulturális és üzleti rendezvények lebonyolítására alkalmas termek.
Gőz Lászlót 2002-ben Rózsavölgyi Aranyéremmel, 2003-ban Magyar Köztársasági Arany Érdemkereszttel tüntették ki. 2008-ban elnyerte a Francia Köztársaság a Francia Művészet és Irodalom Rendje Lovagi fokozatát. 2013-ban átvehette a Moholy-Nagy-díjat, melyet hazai zenei élet és a kultúra egészében végzett fáradhatatlan munkája elismeréséért kapott. 2015-ben további két kitüntetésben részesült, átvette a Lengyel Köztársaságért Érdemrend Lovagkeresztjét, illetve a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjét, az egyetemes magyar kultúrát gazdagító, építészetileg és programjait tekintve is egyedülálló zenei központ létrehozása és működtetése terén végzett tevékenysége elismeréseként.
2023 decemberében Prima Primissima díjjal ismerték el eddigi munkásságát magyar népművészet és közművelődés kategóriában.
Alapító tagja volt a kortárs zenét játszó 180-as Csoportnak, amellyel 1979 és 89 között több száz koncerten és stúdiófelvételen szerepelt Európa-szerte. Számos jazz formációban vett részt, mint jazz muzsikus és közel száz lemezfelvételen, mint stúdiózenész.
Gőz László 1996-ban megalapította a Budapest Music Centert (BMC). Elsődleges célja egy olyan zenei információs központ kialakítása volt, amely összegyűjti és nemzetközi viszonylatban is hozzáférhetővé teszi a magyar klasszikus és jazz zenészek, valamint a magyar kortárs zenedarabok adatait. Az alapvetően privát finanszírozású információs központ folyamatosan bővülő internetes zenei adatbázisaiban jelenleg 4000 művész és közel 33.000 zenemű adatai szerepelnek, ingyenesen látogatható zenei könyvtára pedig mintegy 100 ezer könyvet, kottát, hanglemezt számlál. A BMC utazó pavilonja két éven keresztül 12 magyar és európai helyszínen népszerűsítette a magyar zenét és zeneművészeket, 2008-ban pedig útjára indította az Új Magyar Zenei Fórum zeneszerzőversenyt.
A BMC 1997 óta szervez zenei rendezvényeket. Ezek sorából kiemelkedik a 2006-ban a Művészetek Palotájában megtartott egyhetes Kurtág 80 fesztivál és mesterkurzus, valamint a Ferencvárosban az idén tizedik alkalommal megrendezésre kerülő, Budapest Jazz Fesztivál. 2004 óta közel 40 külföldi helyszínen rendezett fesztiválokat, koncerteket, kurzusokat így többek között Bécsben, Párizsban, Cannes-ban, Kölnben, Frankfurtban, Brüsszelben, a New York-i Carnegie Hallban és Washingtonban.
BMC Records néven 1998-ban független lemezkiadót alapított, albumainak száma mára meghaladja a 300-at. Alapítása óta a kortárs, klasszikus és jazz műfajok hazai képviselőivel készít felvételeket. A BMC kiadói politikáját illetően egyaránt nyitott a tradicionális zenei értékek továbbvitelére, valamint újszerű, kísérletező felfogású produkciókra. Kiadványaival az évek során sikerült számos magyar művészt bekapcsolnia a nemzetközi zenei élet vérkeringésébe, és sikeres művészi együttműködéseket kezdeményezett magyar és külföldi művészek, műhelyek, zenekarok között. A klasszikus, kortárs- és jazzlemezek Midem-, Jazzman- és Gramofon-díjai, valamint a hazai és külföldi sajtóban megjelent több mint ezer méltató kritika jelzi, hogy a BMC jelentős tényezővé vált az európai hanglemezkiadásban. A BMC Records által megjelentetett Ligeti György: Requiem, Apparitions, San Francisco Polyphony című lemezt, Eötvös Péter vezényletével Grammy-díjra jelölték "legjobb kórus előadás" kategóriában.
A Budapest Music Center új központja 2013-ban nyitotta meg kapuit. A IX. kerületi Mátyás utcában található 4000 négyzetméteres épületben helyet kapott egy 350 fős koncertterem, az Opus Jazz Club, a Magyar Zenei Információs Központ és Könyvtár, az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány, valamint kulturális és üzleti rendezvények lebonyolítására alkalmas termek.
Gőz Lászlót 2002-ben Rózsavölgyi Aranyéremmel, 2003-ban Magyar Köztársasági Arany Érdemkereszttel tüntették ki. 2008-ban elnyerte a Francia Köztársaság a Francia Művészet és Irodalom Rendje Lovagi fokozatát. 2013-ban átvehette a Moholy-Nagy-díjat, melyet hazai zenei élet és a kultúra egészében végzett fáradhatatlan munkája elismeréséért kapott. 2015-ben további két kitüntetésben részesült, átvette a Lengyel Köztársaságért Érdemrend Lovagkeresztjét, illetve a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjét, az egyetemes magyar kultúrát gazdagító, építészetileg és programjait tekintve is egyedülálló zenei központ létrehozása és működtetése terén végzett tevékenysége elismeréseként.
2023 decemberében Prima Primissima díjjal ismerték el eddigi munkásságát magyar népművészet és közművelődés kategóriában.