Oláh Kálmán Sextet
Zenekar, kórus, együttes
Alakulás éve
1994
Az együttest Oláh Kálmán alapította 1994-ben, tagjai a hazai jazzmuzsika kiválóságai.
Az új Oláh Kálmán Sextet stílusára leginkább a contemporary jazz elnevezés illik, amelyben nagymértékben dominál a 20. századi kompozíciós zene, elsősorban a Bartóki hangzásvilág. Oláh Kálmán a magyar népzenét is kifejezetten a bartóki harmóniavilágon keresztül közelíti meg, a sextet repertoárjában szerepel néhány nem túl közismert magyar népdal feldolgozása is. Hangszereléseiben - a mai divatos "world music" irányzatokkal szemben - nincsenek elektronikus hangszerek, kifejezetten az akusztikus hangzás, a természetes dinamikai egyensúly dominál.
Az együttes korábbi változata egy igazi modern mainstream hangzású formáció volt melyben a Trio Midnight-hoz három kitűnő szólista, Makovics Dénes, Fekete Kovács Kornél és Scherck Ferenc csatlakozott. A "Night Silence" c. albumon hallható modern mainstream kompozíciók mellet Oláh K. "Polimodális Blues" c. témájában már egyértelműen megmutatkozott a bartóki polimodális dallamkoncepció, mely Oláh K. mostani kompozícióinak és improvizációs stílusának fontos része lett. A mai sextet hangzása - ellentétben a Trio Midnight szabad, spontán játékstílusától - a kötött, jól megformált, több részből álló, gondosan kidolgozott kompozíciókra épül, ugyanakkor az igazi jazz lüktetés és az improvizáció sem szorul háttérbe. A zenekar kiváló szólistái: Bacsó Kristóf, Borbély Mihály és Schreck Ferenc, valamint a ritmusszekció, Balázs Elemér és Szandai Mátyás improvizációikkal kiválóan illeszkednek bele a modern hangzásvilágba. A jól felépített, helyenként kollektív improvizációk és a különleges, modern kompozíciók együttesen újszerű, igazi XXI. századi kamarazenét eredményeznek.
Az új Oláh Kálmán Sextet stílusára leginkább a contemporary jazz elnevezés illik, amelyben nagymértékben dominál a 20. századi kompozíciós zene, elsősorban a Bartóki hangzásvilág. Oláh Kálmán a magyar népzenét is kifejezetten a bartóki harmóniavilágon keresztül közelíti meg, a sextet repertoárjában szerepel néhány nem túl közismert magyar népdal feldolgozása is. Hangszereléseiben - a mai divatos "world music" irányzatokkal szemben - nincsenek elektronikus hangszerek, kifejezetten az akusztikus hangzás, a természetes dinamikai egyensúly dominál.
Az együttes korábbi változata egy igazi modern mainstream hangzású formáció volt melyben a Trio Midnight-hoz három kitűnő szólista, Makovics Dénes, Fekete Kovács Kornél és Scherck Ferenc csatlakozott. A "Night Silence" c. albumon hallható modern mainstream kompozíciók mellet Oláh K. "Polimodális Blues" c. témájában már egyértelműen megmutatkozott a bartóki polimodális dallamkoncepció, mely Oláh K. mostani kompozícióinak és improvizációs stílusának fontos része lett. A mai sextet hangzása - ellentétben a Trio Midnight szabad, spontán játékstílusától - a kötött, jól megformált, több részből álló, gondosan kidolgozott kompozíciókra épül, ugyanakkor az igazi jazz lüktetés és az improvizáció sem szorul háttérbe. A zenekar kiváló szólistái: Bacsó Kristóf, Borbély Mihály és Schreck Ferenc, valamint a ritmusszekció, Balázs Elemér és Szandai Mátyás improvizációikkal kiválóan illeszkednek bele a modern hangzásvilágba. A jól felépített, helyenként kollektív improvizációk és a különleges, modern kompozíciók együttesen újszerű, igazi XXI. századi kamarazenét eredményeznek.
Dátum | Cím | Kiadó | Kód | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|
1995 | Oláh Kálmán Sextet: Night Silence | Bouvard & Pécuchet | VBP 031 |
Saját |
2003 | Ötödik Dimenzió | Mandel Produkciós Kft. |