Kutrik Bence
Zeneszerző
1976-ban született Budapesten. Eredetileg informatikusként végzett, azonban a zene iránti érdeklődése mindig jelen volt az életében. Zongora, szolfézs és zeneelmélet tanulmányait az újpesti Erkel Gyula zeneiskolában kezdte Bujdosóné Pécsy Kláránál és Bakó Juditnál. 2002-ben egy munka kapcsán az Egyesült Államokba költözött, majd 2003-ban felvételt nyert a San Francisco Conservatory of Music-ba, ahol egy évig tanult zeneszerzést Conrad Susa-nál. 2005 és 2010 között a Toronto-i egyetem hallgatója volt, ahol elvégezte a BA programot, valamint az MA képzés első évét zeneszerzés szakon. 2010-ben visszatérve Magyarországra, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzés MA szakán folytatta tanulmányait Vajda János növendékeként, diplomáját 2014-ben szerezte meg.
Külföldön tartózkodása alatt számos művet írt, köztük egy kamaraoperát 2010-ben az opera tanszék záróvizsgájára, továbbá kamara- és szóló zongoradarabokat, illetve elektroakusztikus zenéket. Komolyzenei tevékenysége mellett számos filmhez és számítógépes játékhoz komponált zenét. Olyan jelentős amerikai kiadók kérték fel többek között, mint a Disney Interactive és THQ. 2013-ban részt vett a szombathelyi Bartók Szemináriumon, Fekete Gyula és Faltay Csaba kurzusait hallgatta. Az Aurora Musis Alapítvány 2015-ben zeneszerző-díjjal tüntetettje ki.
Rituálé című ensemble darabja, melyet a Bartók Rádió 2017-es ArTRIUM kortárszenei seregszemléjére írt, nagy sikert aratott a 2018-as International Rostrum of Composers versenyén, melyen 25 ország jelöltjei mérettették meg magukat. 2018-ban az Ausztriában tartott nemzetközi Anton Matasowsky zeneszerző versenyen első helyezést ért el Introverted Confessions című szóló zongorára írt művével, amely így kötelező darabbá vált a X. nemzetközi Rosario Marciano zongora versenyen. 2020-ban, Bródy Sándor A tanítónő című színművén alapuló nagyopera írására beadott pályázata elnyerte a Magyar Művészeti Akadémia ösztöndíját.
Kétszer volt díjazott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzés versenyén, számos koncert- és filmzenei díjat nyert külföldön és Magyarországon egyaránt. Alkotói munkássága a klasszikus európai hagyományra épül, de zenei gondolkodása fókuszában a kísérleti zene áll.
Alapító tagja a magyarországi STUDIO5 kortárszenei alkotó csoportnak és tagja a Magyar Zeneszerzők Egyesületének.
Kétszer is átvehette az Artisjus-díjat: 2023-ban a Tavasz-esti dal szerzeményéért az év komolyzenei műve kategóriában, 2024-ben pedig Artisjus Előadóművészi Díjban részesült.
Külföldön tartózkodása alatt számos művet írt, köztük egy kamaraoperát 2010-ben az opera tanszék záróvizsgájára, továbbá kamara- és szóló zongoradarabokat, illetve elektroakusztikus zenéket. Komolyzenei tevékenysége mellett számos filmhez és számítógépes játékhoz komponált zenét. Olyan jelentős amerikai kiadók kérték fel többek között, mint a Disney Interactive és THQ. 2013-ban részt vett a szombathelyi Bartók Szemináriumon, Fekete Gyula és Faltay Csaba kurzusait hallgatta. Az Aurora Musis Alapítvány 2015-ben zeneszerző-díjjal tüntetettje ki.
Rituálé című ensemble darabja, melyet a Bartók Rádió 2017-es ArTRIUM kortárszenei seregszemléjére írt, nagy sikert aratott a 2018-as International Rostrum of Composers versenyén, melyen 25 ország jelöltjei mérettették meg magukat. 2018-ban az Ausztriában tartott nemzetközi Anton Matasowsky zeneszerző versenyen első helyezést ért el Introverted Confessions című szóló zongorára írt művével, amely így kötelező darabbá vált a X. nemzetközi Rosario Marciano zongora versenyen. 2020-ban, Bródy Sándor A tanítónő című színművén alapuló nagyopera írására beadott pályázata elnyerte a Magyar Művészeti Akadémia ösztöndíját.
Kétszer volt díjazott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zeneszerzés versenyén, számos koncert- és filmzenei díjat nyert külföldön és Magyarországon egyaránt. Alkotói munkássága a klasszikus európai hagyományra épül, de zenei gondolkodása fókuszában a kísérleti zene áll.
Alapító tagja a magyarországi STUDIO5 kortárszenei alkotó csoportnak és tagja a Magyar Zeneszerzők Egyesületének.
Kétszer is átvehette az Artisjus-díjat: 2023-ban a Tavasz-esti dal szerzeményéért az év komolyzenei műve kategóriában, 2024-ben pedig Artisjus Előadóművészi Díjban részesült.
| Dátum | Cím | Kiadó | Kód | Megjegyzés |
|---|---|---|---|---|
| 2019 | Szeged Trombone Ensemble - Over Tonality | Magánkiadás |
| Cím | Típus | Dátum |
|---|---|---|
| A jó szolga | Vegyeskarra | 2025 |
| Adventus | Vonószenekarra | 2023 |
| An Aria for Albrights | Filmzene | 2017 |
| Anatidaefóbia | Kamarazene | 2020 |
| Anselmus | Szólóhang(ok)ra és kamaraegyüttesre | 2025 |
| Canticum | Vegyeskarra | 2024 |
| Chorale Machine - Hommage à Ligeti | Szólóhangszerre | 2022 |
| Contact | Filmzene | 2015 |
| Crossing IV | Kamarazene | 2023 |
| Crossing V | Kamarazene | 2023 |
| Crossing VI | Kamarazene | 2024 |
| Cycles | Szimfonikus zenekarra | 2019 |
| Divergenciák | Kamarazene | 2017 |
| Doppel | Filmzene | 2008 |
| Emojik | Vonószenekarra | 2017 |
| Four in the Morning | Filmzene | 2013 |
| Frustration Blues | Egyéb | 2011 |
| Földrengés Londonban | Színházi zene | 2016 |
| Girl Steals Painting | Filmzene | 2018 |
| Gloria | Vegyeskarra | 2021 |
| Halj már meg! | Filmzene | 2016 |
| Hamlet: The Final Scene | Opera | 2010 |
| Ich bin ein ...er | Opera | 2024 |
| In Paradisum | Kórusra és szólóhangszer(ek)re | 2017 |
| Introverted Confessions | Szólóhangszerre | 2017 |
| Kertvárosi Idill | Kamarazene | 2018 |
| Kitépett Lapok | Szimfonikus zenekarra | 2013 |
| Két Fanfár | Kamarazene | 2014 |
| Két kórusdal Lackfi János Kisjuli-verseire | Gyermekkarra | 2022 |
| Limerick | Kamarazene | 2023 |
| Limerick III | Kamarazene | 2025 |
| Limerickek | Kamarazene | 2021 |
| Lisztérium: Ahol él a zene | Filmzene | 2015 |
| Magis Gratis (Szabadabban) | Kamarazene | 2020 |
| Mars Project | Filmzene | 2012 |
| Memoir | Filmzene | 2016 |
| Memory(n.) | Filmzene | 2008 |
| Mi kék az ég | Gyermekkarra | 2023 |
| Molto Bella | Filmzene | 2020 |
| Morning Run | Filmzene | 2013 |
| Motive and Variations | Kamarazene | 2008 |
| Motive, Variations and a Tune / Téma és variációk | Kamarazene | 2008 |
| My Life with the Seven Courses I Take | Kamarazene | 2009 |
| Második Trió | Kamarazene | 2012 |
| One Way | Filmzene | 2012 |
| Otthonka | Szólóhang(ok)ra és szólóhangszer(ek)re | 2020 |
| Parallels | Filmzene | 2008 |
| Perspektívák | Kamarazenekarra | 0 |
| Prelűd | Szólóhangszerre | 2022 |
| Puer natus | Vegyeskarra | 2020 |
| Rituálé | Kamarazene | 2017 |
| Sagittarius A | Zenekari mű | 2024 |
| Sileo | Kamarazene | 2021 |
| Suite for String Orchestra / Szvit vonószenekarra | Vonószenekarra | 2010 |
| Szerelmes illúziók | Szólóhang(ok)ra és szólóhangszer(ek)re | 0 |
| Tavasz-esti dal | Vegyeskarra | 2022 |
| Testosterone | Ensemble | 2021 |
| Thano Spa | Filmzene | 2009 |
| The Bespoke Tailoring of Mister Bellamy | Filmzene | 2015 |
| The Immortal Heart / Halhatatlan szív | Opera | 2014 |
| The Incidental | Filmzene | 2011 |
| The Mandelbrot Riddle | Kamarazene | 2016 |
| The Philosopher King | Filmzene | 2014 |
| Trembling | Ensemble | 2015 |
| Trió | Kamarazene | 2009 |
| Vertigo | Ensemble | 2014 |
| Zongoraszonáta | Szólóhangszerre | 2006 |