Domahidy László, ifj.
ének - basszus
Édesapja Domahidy László a Magyar Állami Operaház operaénekese volt, így fia muzikális családban nőtt fel. Hatéves korától zenei általános iskolába járt, ahol zongorát tanult, és fiatal zongoristaként lehetősége volt az Országos Filharmónia koncertjein szerepelni. A budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában folytatta tanulmányait, majd 1973-ban a Liszt Ferenc Zeneakadémiára került, ahol 1977-ben végzett (zongora, általános iskolai ének-zene tanárképző, középiskolai ének-zene tanárképző, karvezető és magánének szakokon).
Ezután, mint profondo basszus, az Országos Filharmóniával és más koncertszervező irodákkal szerződve operákban és oratóriumokban lépett fel. 1979-ben tagja, majd később szólistája lett a Honvéd Együttes férfikarának, ahol számtalan drámai és komikus szerepet énekelt operákban, oratóriumokban, népzenei előadásokban, operettekben és musicalekben. Az együttesben énektanárként is dolgozott. Közben lehetősége volt felsőfokú mesterkurzusokon részt venni, többek között Assisiben Kozma Lajosnál, később Leonie Risanek és Jevgenyij Nyeszterenko vezetésével Budapesten.
Gyakran tart előadásokat Magyarországon és külföldön is, számos fellépése volt Németország, Svájc és Olaszország nagy operaházaiban, kivételes oratórium-repertoárjának köszönhetően gyakran énekel különböző európai fesztiválokon. A Macskák, a Hegedűs a háztetőn, és a Jézus Krisztus szupersztár is többek között a repertoárja része magyarul és idegen nyelveken. Ismert magyar zeneszerzők (Tolcsvay, Huszti, Nagy, Dolly Roll, Faragó, Szokolay, Kocsák) komponáltak kifejezetten az ő hangjára rockopera-, és operaszólókat, oratóriumokat. Lehetősége volt olyan nagyszerű karmesterekkel együtt dolgozni, mint Ferencsik János, Kobajasi Kenicsiro, Ozava Szeidzsi, Doráti Antal, Solti György, Karolos Trikolidis, Kocsis Zoltán, Medveczky Ádám, Wolfgang Sawallisch, Christian Thielemann, vagy Melles Károly.
A Tomkins Együttes, majd a Szent Efrém Férfikar állandó tagjaként szintén számos országban koncertezett, ezen kívül több zenei kiadványukon, lemezfelvételeiken szerepel. Több hazai és külföldi filmben (mozi, tv) szerepelt, 1996-ban Alan Parker Evitájában színészként és énekesként is dolgozott.
Ezután, mint profondo basszus, az Országos Filharmóniával és más koncertszervező irodákkal szerződve operákban és oratóriumokban lépett fel. 1979-ben tagja, majd később szólistája lett a Honvéd Együttes férfikarának, ahol számtalan drámai és komikus szerepet énekelt operákban, oratóriumokban, népzenei előadásokban, operettekben és musicalekben. Az együttesben énektanárként is dolgozott. Közben lehetősége volt felsőfokú mesterkurzusokon részt venni, többek között Assisiben Kozma Lajosnál, később Leonie Risanek és Jevgenyij Nyeszterenko vezetésével Budapesten.
Gyakran tart előadásokat Magyarországon és külföldön is, számos fellépése volt Németország, Svájc és Olaszország nagy operaházaiban, kivételes oratórium-repertoárjának köszönhetően gyakran énekel különböző európai fesztiválokon. A Macskák, a Hegedűs a háztetőn, és a Jézus Krisztus szupersztár is többek között a repertoárja része magyarul és idegen nyelveken. Ismert magyar zeneszerzők (Tolcsvay, Huszti, Nagy, Dolly Roll, Faragó, Szokolay, Kocsák) komponáltak kifejezetten az ő hangjára rockopera-, és operaszólókat, oratóriumokat. Lehetősége volt olyan nagyszerű karmesterekkel együtt dolgozni, mint Ferencsik János, Kobajasi Kenicsiro, Ozava Szeidzsi, Doráti Antal, Solti György, Karolos Trikolidis, Kocsis Zoltán, Medveczky Ádám, Wolfgang Sawallisch, Christian Thielemann, vagy Melles Károly.
A Tomkins Együttes, majd a Szent Efrém Férfikar állandó tagjaként szintén számos országban koncertezett, ezen kívül több zenei kiadványukon, lemezfelvételeiken szerepel. Több hazai és külföldi filmben (mozi, tv) szerepelt, 1996-ban Alan Parker Evitájában színészként és énekesként is dolgozott.
Dátum | Cím | Kiadó | Kód | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|
1991 |
Liszt Ferenc: Kórusművek
(Liszt: Choral Works) |
Hungaroton | HCD 12748 |