Monori András
ütőhangszerek
A jazz konzervatórium nagybőgő szakának elvégzése után számos jazz formációban játszott mind itthon, mind pedig külföldön (Svájc, Anglia, Németország, Kanári-szigetek). Ezútán évekig indiai klasszikus zenét tanul, előbb szitáron, majd bambuszfuvolán. Később - a Balkán zenéjét ismerve - a kaval- és gadulkajátékot sajátítja el. Hangszerein különleges újításokat hajt végre és a tradicionális játékmód mellett egyedi hangszertechnikát is kifejleszt, ötvözve a különböző zenei kultúrák eltérő megközelítéseit.
Az etnikus hangszer- és zeneismeret alapvetően befolyásolja szaxofonjátékát is. Improvizációs technikáját nagyfokú ritmikai gazdagság és dallamközpontúság jellemzi, ahol a különböző zenei stílusok (népzenék, jazz, indiai zene) elemei egyaránt fellelhetőek. hamar vezető szólistája lesz az instrumentális world-jazzt játszó Tin Tin Quintetnek. Aktívan koncertezik, és a hazai művészek közül fellép többek között Dés Lászlóval, Dresch Mihállyal, Lantos Zoltánnal, Horváth Kornéllal. Eközben számtalan színházi darabhoz és filmhez ír zenét. Zeneszerzőként a tradicionális etnikus zenék új perspektívába helyezése foglalkoztatja, így kerül műveiben kapcsolatba a népzene a jazzel, a könnyű vagy éppen az európai klasszikus zenével. Színpadi szerzőként egymást érik bemutatói és számos alkalommal dolgozik a Krétakör, a Katona József, a Madách, a Sámán, a Bárka és a József Attila színházakban, többek között olyan alkotókkal mint Czajlik József, Egressy Zoltán, Lutz Förster, Mácsai Pál, Magyar Éva, Máté Gábor, Tasnádi István, Méhes László, Schilling Árpád, Sopsits Árpád. Lukáts Andor Portugál című mozifilmjéhez komponált betétdalt, amelynek nagy sikere nyomán Palya Beával megalakítja a Folkestra Együttest, és hamarosan elnyerik a Magyar Rádió eMeRTON-díját. Párhuzamosan koncertezik a balkáni zenét játszó Besh-o-drommal, és részt vesz első lemezük elkészítésében is. A mai napig rendszeresen játszik tradicionális magyar és balkáni cigányzenét a zenei vezetése alatt működő MucaMitsou zenekarral. Az ír zene fuvolavirtuóza, Brian Finnegan meghívására Angliában turnézik, és felvételeket készít a Flook együttessel és a híres breton fuvolással, Jean-Michel Veillonnal. Londonban a Battersea Art Center felkérésére ír darabokat, és itt mutatták be a Magyar Évával közöses alkotott mozgásszínházi előadást is "The Party" címmel. A kezdetektől tagja és zeneszerzője a Mitsoura Produkciónak, ahol továbbra is megőrzi autentikus hangszeres játékának értékeit, de új elemként megjelennek művészetében az elektronikus zenei hatások is.
Az etnikus hangszer- és zeneismeret alapvetően befolyásolja szaxofonjátékát is. Improvizációs technikáját nagyfokú ritmikai gazdagság és dallamközpontúság jellemzi, ahol a különböző zenei stílusok (népzenék, jazz, indiai zene) elemei egyaránt fellelhetőek. hamar vezető szólistája lesz az instrumentális world-jazzt játszó Tin Tin Quintetnek. Aktívan koncertezik, és a hazai művészek közül fellép többek között Dés Lászlóval, Dresch Mihállyal, Lantos Zoltánnal, Horváth Kornéllal. Eközben számtalan színházi darabhoz és filmhez ír zenét. Zeneszerzőként a tradicionális etnikus zenék új perspektívába helyezése foglalkoztatja, így kerül műveiben kapcsolatba a népzene a jazzel, a könnyű vagy éppen az európai klasszikus zenével. Színpadi szerzőként egymást érik bemutatói és számos alkalommal dolgozik a Krétakör, a Katona József, a Madách, a Sámán, a Bárka és a József Attila színházakban, többek között olyan alkotókkal mint Czajlik József, Egressy Zoltán, Lutz Förster, Mácsai Pál, Magyar Éva, Máté Gábor, Tasnádi István, Méhes László, Schilling Árpád, Sopsits Árpád. Lukáts Andor Portugál című mozifilmjéhez komponált betétdalt, amelynek nagy sikere nyomán Palya Beával megalakítja a Folkestra Együttest, és hamarosan elnyerik a Magyar Rádió eMeRTON-díját. Párhuzamosan koncertezik a balkáni zenét játszó Besh-o-drommal, és részt vesz első lemezük elkészítésében is. A mai napig rendszeresen játszik tradicionális magyar és balkáni cigányzenét a zenei vezetése alatt működő MucaMitsou zenekarral. Az ír zene fuvolavirtuóza, Brian Finnegan meghívására Angliában turnézik, és felvételeket készít a Flook együttessel és a híres breton fuvolással, Jean-Michel Veillonnal. Londonban a Battersea Art Center felkérésére ír darabokat, és itt mutatták be a Magyar Évával közöses alkotott mozgásszínházi előadást is "The Party" címmel. A kezdetektől tagja és zeneszerzője a Mitsoura Produkciónak, ahol továbbra is megőrzi autentikus hangszeres játékának értékeit, de új elemként megjelennek művészetében az elektronikus zenei hatások is.
Dátum | Cím | Kiadó | Kód | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|
GyőrFree Műhely a MU Színházban | Harmónia Produkció | HCD 233 | ||
1995 | WOMUFE - World Music Festival Budapest | Hungaroton | HCD 31603 | |
2003 | Mitsoura: Mitsoura | Magánkiadás | ||
2005 | Hungarian Jazz Store | BMC HMIC | BMC PCD 016 | Promóciós kiadvány, kereskedelmi forgalomban nem kapható / 4 CD |
2008 | Mitsoura: Dura Dura Dura | Ab Ovo | ABM030MIT002 |