Gyulai Csaba
ütőhangszerek, hegedű, gadulka
Hegedülni és brácsázni tanult a zeneiskolában és a középiskolában, de érdeklődése hamar a jazz irányába fordult. A 90-es években ütőhangszereken tanult játszani, illetve nagy érdeklődést mutatott a vonós hangszereken (akusztikus-elektomos hegedű, brácsa, gadulka, viola da gamba) való improvizálás iránt. Az AT Ensemble tagjaként közreműködője az együttes "Alia Terra" illetve "Quant je suis mis au retour..." című lemezeinek.
Klasszikus zenei működése ebben az időben kórusénekest jelenti: tagja a Cantus Corvinusnak, a Purcell Kórusnak, majd az A:N:S Chorusnak és a Voces Aequales énekegyüttesnek. Ez az érdeklődése egyébként az AT zenekar stílusára is hatással van.
Példaképei között ott találjuk Colin Wallcottot, Tony Williamst, Jan Garbareket, Eberhard Webert, Pat Methenyt, Frank Zappát, az Oregont és Miles Davist. A hazai zenekarok közül a Makám zenéje áll hozzá közel. 1998-ban az újjáéledő Kolinda tagja, ahol már igazi ütőhangszeresként szerepel. Még ez év végén a Makám Együttes hívja, és velük valamint Lovász Irénnel közösen elkészítik a "SkanZen", majd a "9 colinda" című lemezeket. Turnéznak Ausztriában, Franciaországban, Olaszországban és Indiában.
Grencsó István kibővített Kollektívájának is tagja lesz, eleinte énekesként (7 ének az utolsó mohikánoknak című lemezen); majd a koncerteken brácsán és djembén is játszik. Ezek után Nyeső Mária zenekarában, valamint az autentikus és feldolgozott török zenét játszó Arasinda együttesben játszik. Ez utóbbiban a derbuka mellett újra használja a gadulka nevű vonós hangszert.
Mindeközben vokális előadóként a kortárs zenei megmozdulásoknak is részese, valamint tagja a kizárólag középkori zenét feldolgozó Trio Calamonának, amellyel kiadják a reTrouvere című lemezt.
A pódiumon kedveli a különböző hangszerek jó arányú keverését, így gyakran játszik olyan kézi hangszerek, mint az udu, konga, djembe, derbuka illetve a hagyományostól eltérő alternatív dobszerelés: tambour, rototom, csörgő, cinek, bass drum.
Klasszikus zenei működése ebben az időben kórusénekest jelenti: tagja a Cantus Corvinusnak, a Purcell Kórusnak, majd az A:N:S Chorusnak és a Voces Aequales énekegyüttesnek. Ez az érdeklődése egyébként az AT zenekar stílusára is hatással van.
Példaképei között ott találjuk Colin Wallcottot, Tony Williamst, Jan Garbareket, Eberhard Webert, Pat Methenyt, Frank Zappát, az Oregont és Miles Davist. A hazai zenekarok közül a Makám zenéje áll hozzá közel. 1998-ban az újjáéledő Kolinda tagja, ahol már igazi ütőhangszeresként szerepel. Még ez év végén a Makám Együttes hívja, és velük valamint Lovász Irénnel közösen elkészítik a "SkanZen", majd a "9 colinda" című lemezeket. Turnéznak Ausztriában, Franciaországban, Olaszországban és Indiában.
Grencsó István kibővített Kollektívájának is tagja lesz, eleinte énekesként (7 ének az utolsó mohikánoknak című lemezen); majd a koncerteken brácsán és djembén is játszik. Ezek után Nyeső Mária zenekarában, valamint az autentikus és feldolgozott török zenét játszó Arasinda együttesben játszik. Ez utóbbiban a derbuka mellett újra használja a gadulka nevű vonós hangszert.
Mindeközben vokális előadóként a kortárs zenei megmozdulásoknak is részese, valamint tagja a kizárólag középkori zenét feldolgozó Trio Calamonának, amellyel kiadják a reTrouvere című lemezt.
A pódiumon kedveli a különböző hangszerek jó arányú keverését, így gyakran játszik olyan kézi hangszerek, mint az udu, konga, djembe, derbuka illetve a hagyományostól eltérő alternatív dobszerelés: tambour, rototom, csörgő, cinek, bass drum.
Dátum | Cím | Kiadó | Kód | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|
1994 | AT: Alia Terra | Tandem Records | TR-HSJR 2005 CD | |
2001 | Agricola, Alexander: Missa Malheur me bat; Missa In minen sin | Hungaroton | HCD 32011 | Első felvétel |
2001 | At Ensemble: Archivum | Periferic Records | BGCD 074 | |
2001 |
Grencsó Kollektíva Plusz: 7 ének az utolsó mohikánoknak
(Grencsó Collective Plus: Seven songs to the last Mohicans) |
Bahia Records | CDB 065 | |
2003 |
Grencsó Surprise Kollektív: Dream Car
(Grencsó Surprise Kollektív: Dream Car) |
KVB Records | KVB 006 | |
2004 | Agricola, Alexander: Missa Le servieteur; Missa Je ne demande | Hungaroton | HCD 32267 | Első felvétel |
2005 |
Bánkövi Gyula: Ezüstszárnyú lepkék, Miserere, A Pokol kapuja, Eszmélet, Harmoni(k)averseny
(Bánkövi, Gyula: Silver Winged Butterflies, Miserere, Porte de l'enfer, Consciousness, Accord(ion) Concerto) |
Hungaroton | HCD 32344 | |
2007 | Contemporary Gregorian | Sony - BMG | 88697086499 | DVD / Koncert a Millenáris Teátrumban |
2016 | Versi Varsa - Gyerek, világ, zene | Gryllus Kft. | GCD 173 |