Sárvári-Kovács Zsolt
ütőhangszerek, dob
Születési hely
Celldömölk
Születési dátum
1967
Együttes
Gyermekkora legmeghatározóbb zenei élménye a Beatles zenekar volt, ennek hatására kezdett el dobolni. A sárvári iskolás évek alatt helyi amatőr zenekarokban dobolt, autodidakta módon képezte magát. 17-18 évesen érte az első nagy jazz-élmény – Miles Davis Kind of Blue című lemeze, ennek hatására kezdett el érdeklődni a jazz iránt.
Győrben folytatva tanulmányait (elektroműszerészként) az ottani erős jazz-élet hatására rendszeresen látogatta a Dresch Quartet, Grencsó Kollektíva, Szabados György, a “Kelet-Német free” koncertjeit. Itt ismerte meg Baló Istvánt és Geröly Tamást, akik később első mesterei lettek. Budapestre költözése után szinte egyenes út vezetett a Liszt Ferenc Zeneakadémia Jazztanszakára. Itt Kőszegi Imre és Nesztor Iván tanítványa volt, a tanszakon sok, azóta ismertté vált jazzmuzsikus volt évfolyamtársa, többek közt Bacsó Kristóf, Palotai Csaba, Németh Ferenc, Horváth Balázs. Zeneakadémiai évei alatt kezdett el játszani Gadó Gábor triójában, Regős István quartetjében, az Equinox Quartetben, az Egon Bondy-ban, Lakatos Ágnes triójában, és rövid ideig Dresch Mihály zenekarában. Játszott a Nigun zenekarban, Burány Béla triójában, a Dél-Alföldi Szaxofonzenekarban, Ágoston Béla, Grencsó István projektjeiben, s a Kovács Linda Quartetben.
2009 óta alapfokú jazzdobot oktat a Tóth Aladár Zeneiskolában.
Győrben folytatva tanulmányait (elektroműszerészként) az ottani erős jazz-élet hatására rendszeresen látogatta a Dresch Quartet, Grencsó Kollektíva, Szabados György, a “Kelet-Német free” koncertjeit. Itt ismerte meg Baló Istvánt és Geröly Tamást, akik később első mesterei lettek. Budapestre költözése után szinte egyenes út vezetett a Liszt Ferenc Zeneakadémia Jazztanszakára. Itt Kőszegi Imre és Nesztor Iván tanítványa volt, a tanszakon sok, azóta ismertté vált jazzmuzsikus volt évfolyamtársa, többek közt Bacsó Kristóf, Palotai Csaba, Németh Ferenc, Horváth Balázs. Zeneakadémiai évei alatt kezdett el játszani Gadó Gábor triójában, Regős István quartetjében, az Equinox Quartetben, az Egon Bondy-ban, Lakatos Ágnes triójában, és rövid ideig Dresch Mihály zenekarában. Játszott a Nigun zenekarban, Burány Béla triójában, a Dél-Alföldi Szaxofonzenekarban, Ágoston Béla, Grencsó István projektjeiben, s a Kovács Linda Quartetben.
2009 óta alapfokú jazzdobot oktat a Tóth Aladár Zeneiskolában.
Dátum | Cím | Kiadó | Kód | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|
GyőrFree Műhely a MU Színházban | Harmónia Produkció | HCD 233 | ||
1993 | Equinox Jazz Quartet | LMS Fesztiváliroda | LMS 026 CD | |
1998 |
Quartet B: Jelek
(Signs) |
Fonó Records | FA-044-2 | |
2000 | Herbie Mann: Eastern European Roots | Herbie Mann Music | 01-2000 | |
2000 | Lakatos Ágnes: Covered by Frost | Binder Music Manufactory | BMM 0002 | |
2001 | Csillagtalan Sötét Éjjel | Harmónia Produkció | HCD155 | |
2002 | Ágoston Béla: Meles Meles | Magánkiadás | Nana 01 | |
2003 |
Quartet B.: Üveghegy
(Quartet B.: Crystal Mountain) |
Fonó Records | FA-211-2 | |
2005 | Akron | Periferic Records | BGCD156 | |
2005 | Hungarian Jazz Store | BMC HMIC | BMC PCD 016 | Promóciós kiadvány, kereskedelmi forgalomban nem kapható / 4 CD |
2007 | Ludensz | Periferic Records | VDCD1 | |
2009 | Teach me Silence | Tim Produkció | KLQCD01 | |
2009 | Sending Ovations | Magánkiadás | ||
2009 | Ektar - Kontrapunkt | GyőrFree | B004L53DLI | |
2012 | plasms | Tiptoe | ||
2012 | WhyOakTreeOh | dEN Records | dEN013 | |
2013 | Santa Diver | NarRator Records | ||
2015 |
Kada Ad Libitum: Távolbanézés
(Kada Ad Libitum: Far-gazing) |
L. V. Records | BGCD225 | |
2016 | Have News | Hunnia Records | HRCD1603 | |
2016 | Less is more - Lim Lom (Live Works 2012-2015 Budapest) | PrePost Records | PPR001 | |
2019 | Roland Heidrich & The Abstract - Where are we going? | Hunnia Records | HRCD1911 |